Kirkelige handlinger

Tro – Håb – Kærlighed står der skrevet på toppen af prædikestolen. Paulus ord fra 1 Korinterbrev 13,13 og hvor han fortsætter, at størst af dem er kærligheden.

Det tror jeg, mange vil sige ja til, og vi gør vores bedste for at leve med og ud fra kærligheden. Vi håber, og tror og drømmer dristigt, og erfarer også, at det ikke er altid, at den kan holde, og at noget kan gå i stykker, fordi vi er uopmærksomme, “kører på frihjul” eller at vi ikke i tide får spurgt os selv, hvordan vi kan være medarbejdere på den andens glæde.

Kærligheden som Paulus taler om, er Guds kærlighed til os. Den var så stor, at han sendte sin søn for at puste livskraft og mod ind i os – og mærke, at selv når vi ikke magter at elske og ære, så er der en der spænder “sit himmelsejl” ud under os. Det gør, at vi kan tro, at der stadig er mere at sige – om os, om livet med hinanden og om kærligheden.

Hvis du bor i Taarbæk sogn, kan du få foretaget handlinger i Taarbæk kirke ved sognets præst. Taarbæk sogn udgøres af Taarbæk by, Springforbi, Raadvad, Dyrehaven syd for Mølleåen – inkluderet Bakkens Teltholderforening, Enghavevej og nogle få numre på Svenskervej.

Ved begravelser og bisættelser gælder desuden, at hvis man allerede besidder et gravsted, kan afdøde blive begravet fra kirken, selv om man ikke bor i sognet.