Arrangementer

Søhesten er placeret i en lille runding på kirkegården, hvor man kan sidde på en bænk og se på kirkestien. En lille fontæne som får mig til at tænke på ordene i Johannes evangeliet (7,38) “Fra hans indre skal der rinde strømme af levende vand”.

Mon den har siddet dér siden 1864 da kirken blev bygget? Måske ikke, selvom det siges, at søheste i havet forelsker sig i den eneste ene og aldrig skifter partner. Et trofast lille dyr.
Den har siddet under kirsebærtræets lyserøde krone, med lysende grøn bøg i ryggen, i sol og regn og sne.

Den har set glade brudepar haste til kirken, mennesker tunge af sorg der langsomt gik op ad gruset, forældre der bar deres barn til dåb og slægten der fejrede det, de unge, smukke mennesker når de bliver konfirmeret, og så de mange kirkegængere der søndag efter søndag har passeret den.

Koncert med Per Nielsen

Dato: Søndag 29. september kl. 16.00

Trompetisten Per Nielsen er til daglig ansat i Sønderjyllands Symfoniorkester. Sideløbende hermed har han haft en betragtelig solokarriere med koncerter over det ganske land.

Han er med sine 14 CD-udgivelser og over 350.000 solgte CDér Danmarks mest sælgende instrumentalist nogensinde. Hjemme på væggen i Sønderborg hænger 9 Guld samt 3 Platin plader som bevis herfor!

Hans repertoire er typisk taget fra hans mange CD-indspilninger og spænder fra klassiske favoritter som “O´Mio Babbino Caro” af Puccini over såvel danske som udenlandske evergreens frem til nyere kompositioner som “Om Lidt” af Kim Larsen eller “Tusind Stykker” af Anne Linnet.
Et “must” er vel og også den udødelige “Amazing Grace”.

Per Nielsen kæder numrene sammen på sin charmerende sønderjyske dialekt.

Akkompagnatør på koncerten er Taarbæk Kirkes organist Carl Ulrik Munk-Andersen.

Fri entré